luni, 16 decembrie 2019

Despre Ioan Monoran



Acum exact treizeci de ani, pe la ora asta, bărbatul din poză a oprit primul tramvai în Timișoara.
Se numea Ion Monoran. Era poet (unul excelent, deși încă nedebutat) - și era unul dintre oamenii care încă aveau instinctul adevărului în România. Așa cum a povestit cândva Daniel Vighi, care era și el de față, Monoran a oprit tramvaiul - a urcat în el - și a strigat cam așa:
- Jos Ceaușescu! Doamnelor, poftiți la Revoluție!
A murit în 1993, cu două ore înainte de întâlnirea în care trebuia să dea spre tipar prima lui carte de poezie.

Eu însumi
Ion Monoran

Ce seară, Doamne, eu ca o statuie
am trupul orb și-n palme-s ros de carii
și parcă simt cum luna prinsă-n cuie
pricinuiește-n glasul meu avarii.

Și parcă-l simt pe Cain în călcîi
și-n gură-mi crește Abel și-n privire
ce rogvaiv îmi pare rîsul lui
și dinții, albe porți de cimitire.

Ce seară, Doamne, eu ca o statuie
cu noaptea într-un nume mă zidesc
cum uneori se spune că pe valuri
corabia și peștii povestesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

44 de lucruri despre Grecia pe care nu le știai

1. Grecia este considerată locul de naștere al democrației și civilizației occidentale. 2. Este cea mai însorită țară din Europa cu peste 2...